یک مرد در دنیای وب

یک مرد در دنیای وب چه می کند

یک مرد در دنیای وب

یک مرد در دنیای وب چه می کند

مقاله ای با عنوان: 100 باید و نباید در طراحی وب(سری اول)

با سلام خدمت دوستان عزیز و همراهان همیشگی که به من لطف دارید و نوشته های بدون ویرایش و از نظر جمله بندی بد رو می خونید. خب بعد از تعارفات همیشگی بریم سر اصل مطلب 

 

طبق قولی که داده بودم قرار شد درباره مطالب ریزتری از وبلاگ نویسی و طراحی سایت بنویسم و این شد که این مقاله رو می خونید. 

100 باید و نباید اسم این مقاله هست حالا شاید بیشتر , شاید هم کمتر از صد مورد باشه ولی مطمئن باشید این مطالب امتحان شده و کاربردی هستند 

از خانم الهامی هم که زحمت ترجمه این مقاله رو کشیدند تشکر می کنیم. ولی من طبق عادتی که دارم این مقاله رو به سبک خودم!! ارائه میدم   

 

* در این مقاله هرجایی که از کلمه وبلاگ استفاده شد معادل آن برای سایت هم قابل استفاده است و عکس آن هم صادق است (وبلاگ = سایت) 

 

*انتشار مقاله100باید و نباید مثل همه ی مطالب این وبلاگ تا زمانی که تغییری در آن ایجاد نشود حتی بدون ذکر منبع مجاز است


 محتوا 

1.بایدبازدیدکنندگان را بشناسید 

مهم است که بازدید کنندگان را بشناسید.اگر برای سایت(وبلاگ)می نویسید که نرم افزار رایگان ارائه می دهد در مقایسه با سایت(وبلاگی) که درباره کودکان می نویسد از مطالب و رنگ ها و تصاویر مختلفی استفاده خواهید کرد. پس مهم است که بدانید بازدید کنندگان چه می خواهند. برای خودتان ننویسید برای بازدید کنندگان بنویسید. 

 

2.باید درباره موضوع بنویسید 

به جای اینکه بنویسید این صفحه(یا این پست)درباره پرورش ماهی قرمز است 

بلافاصله با این جمله شروع کنید:پرورش ماهی قرمز یک تفریح پرطرفداراست... 

خاننده را منطزر نگذارید.(از دستتان می پرد)  

 

3.باید از جمله های کوتاه استفاده کنید 

از جمله های کوتاه استفاده کنید.فقط همین 

خوانندگان وبلاگ شما دوست دارند سریع اطلاعات را در یک لحظه بگیرند . بنابر این متن خود را چند بار بخوانید(برعکس خود من)و سپس تا جایی که ممکن است کلمات غیر ضروری را حذف کنید 

 

4.باید از املای صحیح استفاده کنید 

به این وبلاگ نگاه نکید.بله غلط های املایی زیادی دارد. 

ولی تا جایی که امکان دارد سعی کنید صحیح بنویسد.( اغلب  وبلاگ هی سیاسی در سطح بالایی قرار دارند)درست نیست که مثلا در وبلاگ سیاسی خود غلط های املایی وحشتناکی داشته باشید چون کسی برای نوشته های شما ارزشی غائل نمی شود(مخصوصا مخالفان شما) 

 

5.نباید از کلمات بی معنی استفاده کنید 

به این جملات دقت کنید:آیا یک سایت خوب داغ, بدرد بخور است؟ یا یک سایت بدرد بخور داغ, خوب است. از کلمات پیچیده استفاده نکنید اینطوری فقط خوانندگان سایت یا وبلاگ خود را فراری داده اید. 

 

6.نباید از اصطلاحات فنی استفاده کنید. 

فرقی نمی کند در چه موردی می نویسید 

تاجایی که ممکن است فنی ننویسید.مخاطبان شما آدم های معمولی هستند یا شاید بار اولی است که با موضوع سایت شما روبرو می شوند. تنها در صورتی که سایت یا وبلاگ شما در گروه منتخبی از متخصصان مخاطب دارد استفاده از اصطلاحات فنی کاربرد دارد 

  

ادامه دارد... 

کامنت های شما درباره این مقاله برای من خیلی با ارزش و مفید است.لطفا نظرات خود را جهت طریقه ارائه مقاله مطرح کنید.

 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
باران جمعه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 00:04 http://hamzadebaran.blogfa.com

باز هم سلام...
ممنونم از حضورتون...
همونطور که گفتم مقالتونو خوندم...
بی اغراق بگم... از اینکه اینقدر راحت مینویسید و اطلاعاتو به خوبی منتقل میکنین لذت بردم...
منتظر ادامش هستم....
و حالا در باره ی یه موضوع که باعث خندیدنم شد بگم...
تو همون قسمتی که درباره ی غلط املایی نوشته بودید چند تا غلط املایی داشتید که به ترتیب خدمتتون عرض میکنم...
قسمت۳ـ خواننده- منتظر( فکر میکنم از قصد غلط نوشتید)
قسمت ۴ـ قائل
منتظر ادامه ی مقاله هستم...
پیروز و با طراوت باشید

از این که به من لطف دارید تشکر می کنم
درباره غلط املایی باید بگم که خواننده و منتظر رو بله به قصد غلط نوشتم ولی قائل رو نه. جدی اشتباه نوشتم.بی سوادیم دیگه!!!

باران پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 00:58 http://hamzadebaran.blogfa.com

سلام....
از وبلاگ مریم با وبلاگتون آشنا شدم....
راستشو بخواید با صداقت خدمتتون عرض می کنم که چند خط از مطلبتونو خوندم....
دوس دارم همشو بخونما....ولی چون زیاد بود حوصله ی خوندنشو نداشتم و میذارم یه روز با انرژی تمام می خونمش....جدی گفتم...
از آشنایی با شما خوشحالم...
شما چطور؟

من هم از آشنایی با شما خوشحالم. روز خوبی داشته باشید

مریم چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 18:31 http://carmensitta.blogfa.com/

به روزم:ناراحت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد