یک مرد در دنیای وب

یک مرد در دنیای وب چه می کند

یک مرد در دنیای وب

یک مرد در دنیای وب چه می کند

۵ توصیه برای لینک دادن در وبلاگ و سایت

سلام

امیدوارم سیزده بدر خوبی رو گذرانده باشید. 

دیروز همین طور به دنبال سوژه برای این پست می گشتم که یادم اومد باید به یه وبلاگی سر بزنم.بعد هم نگاهی به لینک های خروجی وبلاگ انداختم.به نظرم لینک های خوبی بودند چون تغریبا همه در یک موضوع مشترک بودن و من هم با جستجوی مترادف همین کلمه با این وبلاگ خوب آشنا شدم.وبلاگ خوب و شسته رفته ای بود.به ذهنم اومد که یک پست هم درباره لینک دادن و گرفتن در وبلاگم آپ کنم . این شد که این پست متولد شد. حالا این ۵ توصیه:


1- ابتدا لینک سایت مورد نظر را در سایت خود قرار دهید.


برای این که حسن نیت خودتون رو به اون سایت یا وبلاگ نشون بدید , اول شما به سایت مقابل لینک بدید. اینطوری مدیر سایت مخاطب فکر می کنه شما در تبادل لینک صادق هستید و بدنبال سوئ استفاده از سایت آنها نیستید.اگر ابتدا از آنها بخواهید که لینک سایت و یا وبلاگ شما را در وبلاگ خود قرار بدهند تا بعد !! شما این کار را برایشان انجام بدید باعث می شه تا اونها فکر کنند شما برای سایت خود تنها تبلیغ کرده اید نه درخواست تبادل لینک!


2- موضوع سایت شما و سایت مقابل به هم مرتبط باشند.


خیلی از لینک های بی معنی و نامربوط رو در وبلاگ ها و یا سایت ها دیدم که ربطی به موضوع و یا عنوان اون سایت نداشت.بیشتر بازدید های سایت ها(حدود 80%) از طریق موتور های جستجو انجام می شود. ودر ایران گوگل در صدر قرار داره.لینک به سایت های مرتبط با عنوان وبلاگ باعث افزایش رتبه و محبوبیت وبلاگ و یا سایت شما در نزد موتور های جستجو بویژه گوگل خواهد شد. و این یعنی افزایش بازدید مفید! یک بازدید کننده از سایت شما که مثلا با سرچ کلمه ساخت کاردستی وارد سایت شما شده .مطالب وبلاگ شما رو نپسندید و حالا به دنبال لینکی برای افزایش اطلاعات خود است. اگر شما لینکی با عنوان شعر های عاشقانه در وبلاگ خود داشته باشید به هیچ وجه مورد بازدید این کاربر قرار نخواهد گرفت. و بازدید کننده از سایت شما خارج  می شود بدون این که اطلاعات جدیدی بدست آورده باشد.


3- لینک های سایتتان را درجای مناسب قرار دهید.


به نظر عجیب می رسد که کسی به شما بگوید  سایت شما را لینک کرده ولی شما اثری از لینک  خود نبینید.(هرگز لینک ها را در صفحه جدا قرار ندهید. چون اکثر وبگرد ها دوست ندارند برای بازدید لینک ها به صفحه ی دیگری بروند)


4- در هر صفحه از سایت خود بیش از 30 لینک قرار ندهید


اگر سایت شما دارای بیش از سی لینک در صفحه باشد موتور های جستجو به سایت شما برای لینک به ان سایت خوب. امتیاز نمی دهند . و اینگونه صفحات سایت شما را در نظر نمی گیرند. لینک های ثبت شده به بازدید کننده ها کمک می کنند تا آدرس های لیست شده را راحت تر پیدا کنند.


5- لینک های سایت شما منبع اطلاعات.


توجه داشته باشید که لینک هایی که به سایت های دیگر می دهید منبع اطلاعات برای کاربران سایت شما هستند.پس سعی کنید سایت های مرتبط با خود را لیست کنید و از آنها برای لینک دادن به شما درخواست کنید(برای اینکه بدانید چگونه در خواست تبادل لینک بدهید پست فرهنگ کامنت گذاری را بخوانید).نیازی نیست که به درخواست های که با موضوع سایت شما هم خوانی ندارد پاسخ مثبت دهید.باید بدانید که اگر برای قسمت لینک ها از سایت های مهم در زمینه کاری خود استفاده کنید.سایت موفق تری خواهید داشت.بطور مثال اگر شما سایتی درباره کودکان دارید به دو یا چند سایت مهم  و محبوب کودکان لینک دهید.


نوشتن از این 5توصیه به این معنی نیست که برای لینک دادن فقط رعایت همین نکات کافی است بلکه سعی شده موارد مهمتر در دسترس قرار گیرد.

شاید در  آینده نکات دیگری درباره وبلاگ نویسی نوشتم(سعی من هم بر این است) اما بیشتر سعی  من بر این است که مطالب جنبه آموزشی داشته باشد و پایه گذار یک فرهنگ خوب وبلاگ نویسی در ایران عزیز باشد. و این کار محقق نخواهد شد مگر با کمک شما وبلاگ نویس با فرهنگ ایرانی.

منتظر پیشنهادات و انتقادات شما هستم

نظرات 2 + ارسال نظر
سعید شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 13:28 http://saeed-askari.blogfa.com/

سلام خسته نباشی مطالبت درمورد لینک واقعا جالب بود ازش کپی گرفتم .موفق باشی

قابل دوستان رو نداره. کپی مطلب در ایم وبلاگ همیشه مجاز هست

z سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 20:15 http://www.ahlebivafa.blogfa.com

az nazaraton mamnon ama man shomaro be ja nemiuaram!!!
adrese veb man ro az koja avordid?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد