یک مرد در دنیای وب

یک مرد در دنیای وب چه می کند

یک مرد در دنیای وب

یک مرد در دنیای وب چه می کند

مقاله ای مفید با عنوان10 نکته درباره وبلاگ نویسی

بازم سلام این بار یخورده دیر شد. . .عوضش  با یک مقاله خوب درباره یک وبلاگ موفق برگشتم.در این مقاله می خوام روی چند نکته کلیدی که در افزایش محبوبیت و رتبه و در نتیجه آمار بازدید های وبلاگ موثر هست بحث کنم.  خب حالا می پردازیم به مقاله خوشمزه خودمون. 

 

برای ایجاد یک وبلاگ شرایط خاصی وجود نداره. یعنی هرکسی که با اینترنت یک آشنایی کوچیک داشته باشه به راحتی می تونه یک وبلاگ برای خودش داشته باشه. من هم اولین بار که یک وبلاگ درست کردم چیز زیادی نمی دونستم.الان هم چیز زیادی نمی دونم و باید بگم  با رعایت چند نکته ساده  می شه یک وبلاگ موفق داشت . من با رعایت همین نکات کوچیک الا ن دو تا از وبلاگ هام رتبه 3 و یکیش رتبه دو رو داره.بهتون قول می دم اگه این نکات رو رعایت کنید در عرض 2 ماه به رتبه حداقل 3 در گوگل می رسید. 

 

1. به موضوعات مطالب دقت کنید.  

2. سعی کنید ... 

3.اخبار واطلاعات...

 1. به موضوعات مطالب دقت کنید.  

اگر شما یک داستان نویس هستید یا خاطرات روزانه خودتون رو می نویسید. شاید بخواهید هر داستان رو در بخش های مربوط به خودش طبقه بندی کنید.(حتما این کار رو بکنید) . مطالبی که در هر بخش طبقه بندی میشه باید با سرفصل ارتباط داشته باشه. درست نیست که اگر شما یک بخش درباره کودکان در وبلاگ قرار دادید داستانهای عاشقانه تون رو  اینجا قرار بدید.  

 

2.سعی کنید همیشه اطلاعات مفید و اموزنده ای داشته باشید 

مثلا خودم وقتی می خوام کسی رو به عنوان یک وبلاگ نویس موفق مطرح کنم یا به شما بگم که من به این موضوع مسلط هستم. باید همیشه از آخرین خبر های وبلاگی و وبلاگ نویسی و همچنین مقالاتی در این باره با خبر باشم.اگر شما یک عکاس هستید و درباره یک دوربین بحث می کنید باید اطلاعات بروزی درباره دوربین های جدید داشته باشید و مدل های بهتر و بدتر از اون  رو  بشناسید. 

 

3.اخبار و اطلاعات چند وقت پیش دیگربرای ارائه جذاب نیستند. 

اینکه الان بخواهید بگید عبدالمالک ریگی دستگیر شددیگه جذابیت زیادی نداره. چون سایت ها و روزنامه ها و وبلاگ های زیادی در این باره مطلب نوشتن. ولی اگه چند دقیقه بعد از اعلام این خبر یک پست در معرفی این شرور در وبلاگ خودتون قرار می دادید اعتبار وبلاگ تون خیلی بالا می رفت. 

 

4. با برنامه ریزی عمل کنید 

یک برنامه دو تا سه ماهه برای کوتاه مدت و یک برنامه یک ساله برای بلند مدت طرح ریزی کنید. بنویسید که با شرایط موجود و سعی و تلاش و ایده ای که دارید در سه ماه آینده کجا قرار  

می گیرید .به چه بازدیدی قراره دست پیدا کنید و چه رتبه ای در گوگل و الکسا بدست بیارید. برای اینکه به این رتبه و بازدید دست پیدا کنید قراره چه کار هایی انجام بدید. آیا می تونید یک تبلیغ در سایتی پربازدید داشته باشید؟ در دایرکتوری های ثبت لینک عضو می شید؟ وبلاگ تون رو به موتور های جستجو معرفی می کنید؟ یا ...بالاخره هر کاری می کنید سعی کنید منطقی برخورد کنید. 

 

5.ماه اول رو فراموش نکنید... 

ماه اول ماه سرنوشت یک وبلاگه. در این روز اگه می تونید هر روز یک پست منتشر کنید.اگر توان یا وقت این کار رو ندارید لا اقل هر دو روز  یک پست منتشر کنید و اگر این کار رو هم نمی تونید انجام بدید سعی کنید وبلاگ تون رو در یک زمان مشخص بروز کنید( مثلا تا یک ماه شنبه  و چهارشنبه  

هر هفته یک پست) 

 

6. کلمات کلیدی غنی در مطالب 

این مطلب رو همیشه در ذهن داشته باشید چون هیچوقت کهنه نمی شه.به تیتر این مقاله توجه کنید. از کلمات مقاله و وبلاگ نویسی استفاده شده. به  مطالب این پست دقت کنید. چند بار با این کلمات برخورد کردید؟  شما هم باید کلمات کلیدی وبلاگتون رو بشناسید. اگروبلاگی با موضوع دانلود نرم افزار موبایل دارید کلمات دانلود,نرم افزار, دانلود نرم افزار, موبایل, نرم افزار موبایل و free mobile  می تونند کلمات کلیدی وبلاگتون باشند.در یک کلام کلمات کلیدی کلماتی هستند که بازدید کنندگان با جستجوی این واژه ها به وبلاگ شما می رسند. 

 

7. تعداد موضوعات ارائه شده 

برای جلب توجه موتورهای جستجو(مثل گوگل) باید از موضوعات  با کلمات کلیدی و  مفاهیم جذاب استفاده کرد.مثلا  در یک وبلاگ کودکان فقط وجود بخش نقاشی چیز جالبی نیست ولی اگر به همین موضوع قسمت شعر و آهنگ .کاردستی.عکس های کودکان و... بر جذابیت وبلاگ شما اظافه می کنه و گوگل هم به صفحات وبلاگ شما امتیاز بیشتری میده 

 

8.تناوب 

بله. تناوب در وبلاگ نویسی خیلی مهمه. اگر وبلاگ شما در دوره مشخصی بروز باشه موتور های جستجو بیشتر به وبلاگ شما سر می زنند و درنتیجه امتیاز صفحات شما بالا میره که در هر صورت  بنفع شماست 

 

9. مطالبی را که می خواهید انتشار بدهید بازخوانی کنید 

این کار فقط مدت کوتاهی از وقت شما رو می گیره در عوض از اقدام شتابزده شما جلوگیری می کنه. مطالب وبلاگ های دیگه رو حتما با ذکر لینک منبع مشخص کنید. فکر نکنید که زرنگ بودید و مطلبی رو به نام خودتون منتشر کردید که این بدور از انسانیته و این رو بدونید گوگل قبل از شما به این وبلاگ سر زده و این وبلاگ در گوگل ثبت شده واگر مطلبی رو بدزدید و گوگل متوجه بشه اونوقت شما رو در لیست سیاه قرار میده و از امتیاز و رتبه و بازدید خبری نیست. 

 

10.RSS 

rss دسترسی به مطالب وبلاگ شما رو آسون می کنه. و ایم مسئله مهمیه که شما برای گیرایی وبلاگ مطالب تون رو در rss قرار بدید 

 

و حرف اخر اینکه همه ی وبلاگ ها به رتبه های خوب دست پیدا می کنند اما همه ی وبلاگ ها به بازدید های خوب دست پیدا نمی کنند. پس نا امید نباشید و بازدید کم رو به قنیمت بشمارید  و به همین کاربران کم توجه کنید


 

امیدوارم از این مقاله استفاده ببرید.,این آدرس وبلاگ دانلود کتاب های رایگان من هست که در عرض دوماه به رتبه 3 دست پیدا کرد خودتون برید ببینید اشکال و ایران این وبلاگ چیه و آیا من موارد این مقاله رو رعایت کردم؟, www.pdf-book.blogfa.com دانلود کتاب رایگان,

نظرات 3 + ارسال نظر
مریم چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 16:07 http://carmensitta.blogfa.com/

الان من باید چیکار کنم!؟

سلام
اصلا لازم نیست که برید تو وبگذر و یک کد شخصی برای خودتون برداری.اگه توجه کرده باشید در بالای قسمت آمار نوشته rss خوب این آدرس rss وبلاگ شماست.ببخشید که من این رو توضیح ندادم.اگه می خواید از rss استفاده کنید باید یه ایمیل در یاهو داشته باشید.بعد به قسمت مای یاهوی خودتون برید و از قسمت ادد کانکت قسمت ثبت لینک rss لینک rss وبلاگتون رو ثبت کنید. بعد از چند روز می بینید که یاهو وبلاگ شما رو ویزیت کرده.در وبگذر آدرسی که باید بنویسید آدرس وبلاگ خودتونه.

مریم چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 16:06 http://carmensitta.blogfa.com/

سلام دوست من. خوبی شما؟

غیبت طولانی من رو ببخشید. مدتی دسترسی به نت نداشتم.

پست آموزنده ایه. و البته روزی که گذاشتیش هم روز قشنگیه!

بیست و شش فروردین! حتما نمیدونی چرا؟! خب روز تولد منه دیگه!!!!

راستش اون قسمت از پستت که توجهم رو جلب کرد آخرین قسمت و درمورد rrs بود. من امروز که بعد از مدتها تونستم کانکت بشم سعی کردم برم تو این قسمت و وبگذر و فعالش کنم. خب ، یه سوال ، اونجا یه آدرس وب میخواد و بعد کدی رو میده که باید بذاری تو تنظیمات قالبت! درسته؟! خب باید اونجا ادرس خودمو بدم؟!
من فکر کردم این همون نرم افزاریه که این امکان رو میده که اگر وبلاگی آپ شد بهت خبر بده. برا همین آدرسهای وبلاگ دوستانم رو گذاشتم و کد هاشون رو تو قالبم گذاشتم. اشتباه کردم؟؟؟؟!!!

پاک گیج شدم!
منتظر جوابم.

با احترام
مریم

نسیم مطهر89 شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 21:30 http://http://motaharifard.blogfa.com/

سلام چشم آقا من مخلصم

تشکر از لطف شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد