یک مرد در دنیای وب

یک مرد در دنیای وب چه می کند

یک مرد در دنیای وب

یک مرد در دنیای وب چه می کند

مقاله ای جالب با عنوان آداب وبلاگ نویسی

سلام دوستان 

در این چند روز درگیر یکسری کارهای ریز و درشت بودم و سعی می کنم از این به بعد زود به زود بهتون سر بزنم. خب این هم یک مقاله خوشمزه  درباره آداب وبلاگ نویسی 

 

وبلاگ نویسی( همونطور که قبلا هم گفتم )کار مشکلی نیست و اصولا نباید هم  سخت باشه   ولی شما فکر کنید در هر کدوم از سرویس های وبلاگ فارسی چقدر آدم به وبلاگ نویسی مشغول هستند. همه ی این آدمها وبلاگ نویس هستند. ولی آیا طرز نوشتن همه خوبه؟ یا این مسئله که وبلاگ نویسی باید آسان و بی دردسر باشه می تونه بهانه ای برای هر طور نوشتن باشه؟  

نشریه<< نیوز اند آبزرور >> برای بلاگر های تازه کار چند نصیحت کوتاه ذکر کرده که من با توجه به فرهنگ ایرانی اون ها رو برگردوندم. 

 

۱. تحقیق کنید. 

قبل از اینکه وبلاگی رو راه بندازید بهتره درباره موضوعی که می خواهید وبلاگ بنویسید کمی تحقیق کنید. و از چند بلاگر با تجربه کمک بخواهید. اگرفقط برای جلب بازدید بیشتر و اینکه برای دوستاتون کلاس بزارید که وبلاگ پر بازدیدی دارید لطفا کلا منصرف بشید . چون تا به حال وبلاگ مفید آموزشی یا وبلاگی که اطلاعات با ارزش به مردم بده ندیدم که در مدت کوتاهی به بازدید بالایی برسه. 

 

2. میزبان مناسب انتخاب کنید 

در ایران ما بیشتر بلاگرها در سرویس های رایگان کارشون رو دنبال می کنند که کار بدی نیست اما اگر واقعا به دنبال مطرح شدن هستید و نمی خواهید بعدا به جایی جدید نقل مکان کنید بهتره یک وبلاگ شخصی با دامین شخصی داشته باشید( البته در این چند سال علاقه به داشتن وبلاگ بر روی هاست شخصی افزایش پیدا کرده) با هزینه ای برابر 50 هزار تومان برای یک سال  

 

3.به زندگی خصوصی افراد احترام بگذارید

ما نباید با هرچیزی که در دنیاست شوخی کنیم.(کار زشتی که بعضی ها برای پربازدیدتر شدن وبلاگشان انجام میدهند) مثلا در کشور ما بحث های سیاسی همیشه داغ بوده ولی نباید طوری با این مسائل برخورد کنیم که با آبری طرف بازی بشه چون من نویسنده با این آقا مخالف هستم و عقیده دیگری دارم. عقیده من محترم هست تا وقتی که احترام دیگران رو هم نگه دارم .( کاری که در وبلاگ های فارسی کمتر به چشم میاد) اگر مطلبی رو  باید علیه کسی بگویید می توانید غیر مستقیم ابراز کنید یا با پسورد دادن به خوانندگان وبلاگتان هم به مقصود برسید نه اینکه کل زندگی فرد را زیر سوال ببرید . 

 

4.در وبلاگ ها به آداب و رسوم و معاشرت توجه داشته باشید 

از حمله کردن به افراد و دیگر  بلاگر ها خود داری کنید.  با اقوام مختلف شوخی نکنید و جنگ قومی راه نیاندازید همه ی اقوام ایرانی در جای خود محترم هستند و فراموش نکنید که وبلاگ خانه مجازی شماست. مردم مستقیم  و بدون اجازه وارد می شوند . وبلاگ شما نشانه شخصیت و تربیت و افکار شماست. از بکار بردن کلمات رکیک و اینکه فلان وبلاگ چقدر با کاهش بازدید مواجه شده جدا خودداری کنید

  

5.به اهدافی که برای خود تعیین کردید عمل کنید 

احتمالا شما گفته اید هر روز وبلاگتان بروز می شود آیا واقعا می توانید این کار را انجام بدهید؟ 

پس وعدای به کاربران خود ندهید که نتوانید به آن عمل کنید


  

این 5 عاملی که ذکر شد یک طرف و دو عاملی که ذکر میشود یک طرف 

 

6.به لینکهای کنار صفحه دقت بیشتری داشته باشید. لینکهای وبلاگ یعنی اینکه  

اگر من وبلاگم رو بروز نکردم این وبلاگ ها از نظر من ارزش خواندن را دارند 

 

7.پاسخ با ایمیل ها و کامنت هایتان را فراموش نکنید 

 

* در پست بعدی به موشکافی وبلاگ نویسی در هر بخش می پردازیم*

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 14:04

سلام خواهش میکنم. من که کاری نکردم. من از مطالبتون استفاده می کنم و در ضمنش سوالهام رو هم می پرسم.
درست می فرمایید دیر به دیر آپ کردنم از ایراد هامه. اما خب همیشه به نت دسترسی ندارم و البته اصلا هم نمی پسندم که همون دیر به دیر که آپ میکنم مطالب آبکی و سر سری به خورد دوستام بدم. چیزهایی که که از دلم نیومده باشن و به قولی زور زده باشم تا بیان!!!

شما لطف دارین. بابت تبریک هم ممنونم.

در خدمتم. سوالتون رو بفرمایید.

مریم یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 13:04 http://carmensitta.blogfa.com/

سلام. اطلاعات مفیدی بود. در مورد دو مورد آخر هم تامل بیشتری لازم دارم...

موافقم.

هیچوقت با یه زمان مشخص برا آپ البته در مورد وبلاگهای دلنوشته و دستنوشته موافق نیستم. خب هر وقت حرفی لازم بشه و خودش بیاد میاد دیگه...

در مورد حریم شخصی و ... هم موافقم. خب در اون مورد هم تخطی ای از من سر نزده! به نظر شما وبلاگ من محبوبه؟!یا به عبارتی من آداب وبلاگ نویسی رو رعایت میکنم؟!

در مورد میزبان منظورتون مثلا بلاگفا یا پرشین بلاگ و غیره ست؟!

یا چیز دیگه ای که بهش میگن همون هاست و من ازش چیزی نمیدونم البته؟!

بازم ممنون از اطلاعاتتون.

سلام شما همیشه با کامنت های خوب و نظر مفیدتون منو شرمنده می کنید. (هیچوقت با یه زمان مشخص برا آپ البته در مورد وبلاگهای دلنوشته و دستنوشته موافق نیستم.) درسته که زمان مشخصی نداره شاید یک روز ۲ پست شاید هم یک روز چیزی ننویسه ولی این درست نیست که دو سه هفته آپ نکنه.
( به نظر شما وبلاگ من محبوبه؟!یا به عبارتی من آداب وبلاگ نویسی رو رعایت میکنم؟!) بله که محبوبه . اگر نبود که این همه کامنت گزار نداشتید. ببینید خوانندهای وفادار وبلاگ تون رو اونا رو بشناسید و باهاشون در ارتباط باشید کار سختی نیست.
شما اداب وبلاگ نویسی رو رعایت می کنید ولی بعضی وقت ها آدم نمی دونه چیزی که داره می نویسه زیاد مناسب و خوب نیست ولی بعد ها به اشتباهش پی میبره
در مورد میزبان بله هم بلاگفا و ... و هم هاست شخصی.
مثلا خود شما که از مدیریت هاست شخصی سردر نمی یارید( منم مثل شما) باید در انتخاب یک سرویس مناسب دقت بیشتری داشته باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد